Şubat 2008


genel21 Şub 2008 09:38 am

- daldı içeri “selamün aleyküm”dedi….

daldı içeri “selamün aleyküm”dedi….
—daldı içeri “selamun aleyküm “dedi ve”özkan usta ne yapacağız be ,bankamı soyalım ulan dedim “dedi “ama hepimiz yaşlıyız zaten”diye ekledi aynen o zeki alasya filmindeki gibi “ne oldu be? ,dertli detliyi bulur otur bakalım”dedim “ne olcak be usta ,biliyosun beni pazarlara filan çıkıyordum ,ama belfıtığı oldum ,artık gidemiyorum ,zaten karıdan ayrıldık,bir arkadaşla şu sokakta bir bodrum katında kalıyorduk ,ameliyat için eylüle gün almıştım “senin sigorta varmı?  “dedim” yok be usta yok da bir arkadaş 6 aylığına geçici bir ayarlama yaptı ,tam günümüzü bekliyorduk,anamı da kız kardeşim yanına almıştı kilyos’ da kalıyordu ,ulan dedim ne zamandır görmedim ,ameliyattan önce bir göreyim dedim ,atladım kilyos’a gittim ,ulan bi bakarım anam bir deri bir kemik kalmış ,ne o ulan bu kız sana bakmıyormu,hastamısın? falan diyorum ,konuşmuyor ,enişte de kapıya bir cip çekmiş kıllandım  zaten ,ulan dedim bunlar sana bakmıyormu ? falan derken enişte babalanmaya başladı ,otur ulan falan derken ,anama da sen elbiselerini topla gidiyoruz dedim ,enişte demezmi o gidemez bize lazım ,ne lazımı ulan falan derken ,enişte mevzuyu kusuyor ,anama kredi aldırmışlar 10 milyar falan ,anamın emekli maaşından ödüyorlarmış ,götüremezsin diyor ,alırım ordan odunu yermisin yemezmisin ,daldım ,yerde kaldı ,aldım anamı ,getirdim bizim viraneye orda kalıyoruz “
—-vay be hoca ,kime selam versek acayip hayatlar çıkıyor
—-varya ,zaten beyin artık isyanda ,her dinlediğim dert sanki benim derdimmiş gibi ,beynimi zonklatıyor ,iki hap attım yine çatlarcasına ağrıyor ,bunu nasıl yazdım ,bilmiyorum gözüme de vurdu. başımın ağrısı…
    özkan

genel20 Şub 2008 09:06 am

“blog değil küllük”..! ve kuyu muhabetleri…

“blog değil küllük”..! ve kuyu muhabetleri…

—-yazacağım yazı ile alakasız bir başlık attım , gözüme sürekli takılan bir “blog”un ,ders veren başlığı bu ,neymiş efendim “blog değil günlük” vay ,vay,vay ;ne büyük bir tespit , hadi yaa ,”blog değil günlük” ha ! Allah Allah ,bende bu blog değil ama nedir diye merak ediyordum…
—-demek ki “blog değil günlük” müş ,Türk diline yeni bir darbenin vurulmasını önlediler be …
—- ne önlemesi be sende , şimdi bu konuda yazmayacaktım ama hep gözüme batıyor yazayım dedim ,isterse de muhatap alıp cevap yazsın, yani şimdi bu blog olayı ;bizim eski usul tuttuğumuz “günlük” anıların deftere yazılanı ve tamamen “kişisel”olan yani toplumsal yanı olmayan “günlük” ile aynı mı? , yada “edebi değeri “olan ve sonra yayınlanan “günlük”=”blog ” mu? ,şimdi bütün yabancı kelimeler öztürkçe olmuş da bu mu kalmış ,yada şimdi yepyeni bir fenomen olan” blog” işi  benzetmek açısından “radyo” v.s ile aynı “orjinallik”de değilmi ?,bunu Tükçe yapan adam tüm yabancı kavram ve teknik terimleri de Türkçe’ ye çevirsin,var mı böyle acayip durum be kardeşim. .Ben de “blog değil küllük “diyorum ve bunda da ısra ederim…
—- ısrar et abi…
—-”küllük” tabi neolacak ! yazılan yada yayınlanan blogların alayı “küllük” yani içilmiş sigaraların izmaritlerinin barındığı “kül tablası” olmaktan başka birşey değil ,”al ordan bir haber,al ordan bir resim” ,yapıştır bloga alsana “küllük”
—-daha da blog nedir olayını mı düşüneceğiz ? biz derinlere kuyulara inelim ,bağlayalım belimize halatı dalalım beyinin kuyularına
—-dalalım bilader ;ben şimdi sana bir kuyu gösterceceğim,  in bakalım  ne çıkacak ..
—-ne kuyusu ?
—-”iki ayakları ile dik duran  insan oğlu ,dik durmak uğruna  yıllarca  birine yada birilerine muhtaç olmas”ı ;alsana ,dalsana…
—-buna dalmak var da çıkmak var mı bilemem…
—-bu nedir biliyormusun ? bu tamamen bütün özgür,bağımsız, lider falan filan,tiplerin aslında bir yanıyla ,muhtaç,bağımlı, aslında  lider falan da değil ,olanın en iyisi olduğu durumunu kuyu dışına çıkarır ,
—-aslında ,aslında ,hiç birşey olduğundan daha fazla değil ,bütün mesele ne olduğunu tam bilemezsin ama umduğundan da fazla olmadığına kalıbımı basarım diyebilmek…
—-”geneli kendine perde yapanlar” yada “genelin ardına saklanma” kuyusu da var
—- o hep var ve fazla da derin bir kuyu değil o kuyu ; öyle anlara şahit olursun ki, o kafanda çok abarttığın kendini topluma adamış tipler ,hani NTV’de “o an” diye bir haber proramı var ,işte “o an” “o tipler”in harbiden”tip” olduğunu görürsün ,”o an”larda” o tipler” salak bir çocun bile “o tip”lerin yanında “adam” kaldığına tanık olursun…
—- o kadarda genelleme yapma ,
—- biz burada genellemeden kaçıyoruz ,sen genelleme yapma diyorsun ,biz kimiz ki genelleme yapalım ,biz ancak “işin blogunu”çıkarırız
—-yine “küfür edip kaçan”çocuklar gibi kaçıyorsun
— sokaklardan öğrenen sokaklardaki gibi davranır ..,ne yani bu konularda “tez”mi vercektik ,yok artık..
—Özkan

genel19 Şub 2008 07:49 am

yazı nöbeti başladı…

—”ciddiye almayın ,öyle yazıyoruz işte ” dedik , sen de o zaman neden yazıyorsun dedin ?
— neden yazıyorsun?
— boşver beni ben yazmak zorundayım yoksa , acayip yollara dalarım ,bu olay benim ilacım ,doktor yaz demedi ama gitsem yaz derdi herhalde,…aslında yazacak çok güncele ilişkin olaylar var ama , günceli yazmanın da bir boşluğu var yani güncel  yazmak bana artık anlamlı gelmiyor , yada şöyle desem daha doğru olur memleket güncelini-medya güncelini yazmak tezgaha gelmek gibi geliyor bana , hani okullarda edebiyat hocası bir konu verirdi bu konu hakkında yazın bakayım derdi , medya da aynı işlevi yerine getiriyor hadi takılın bakalım bu konulara da biz işimize bakalım  durumu
—- peki bir şey diyecem, sen şimdi bu yazılarında  ne zamana kadar bu tarz takılacaksın ,yani konuşur gibi ,muhabet eder gibi
—-genel yazmak özel yazmaktan , kendinden kaçmaktan başka birşey değil biliyorum ,yani ne zaman kendimden kaçmayacağım ,oturup o zaman delikanlı gibi iç alemimi yazarım ama şimdiler iç bükey yazılara dalacak halim hiç yok ve hiç de olmadı ,
—-biz ne zaman kendimizden kaçmayı bırakacağız peki?
—-yeteri kadar rezil ve anlamsız yaşamaya doyarız ,yani artık ar damarımız çatlar  o zaman yazarız ,aslında bunun sağlıklısı bu değil ama biz de böyle olur ,biz artık ayan beyan yaşarız ,saklamaları geçeriz , işte o zaman, ki o zaman yazacak halin kalırsa , millete bakacak halin kalırsa yazarız
—-sağlıklı olanı ne ?
—-sağlıklı olanı ,tabiki taş gibi olmak ve kafadan açık olmak ,ama bize hep sakla dediler yada sakladılar , kapı arkasında, yorgan altında ,bir gizemli havalarda birşeyler oldu ve biz herşeyi dışarı sızanlardan aldık ,dışarı sızanlarda az geldi yetersiz geldi, sızanlardan sızan olmadı,
—–sen şu anlattıklarını somutlaştırsana be abi
—– misal politika deyeyim, yada örgütlenme olaylarından anlatayım ,zamanında ne vardı “illagalite”vardı, yani herşeye bir “paranoya”ile “gizemli bir hava “verilidi ,bu da bize babalaımızan gelmiştir aslında , hani şimdiki gibi çocuklarını yanında hiçbişey anlatılmaz ,konuşulmaz ,herşeyi sokaklarda abilerimizin dediği kadar eksik -yanlış öğrenirsin ,sen de aynı şeyi devam ettirisin , ben varya gerçek hayatı 12 eylül darbesi oldu ondan sonra öğrendim , yani o zaman üniversiteye girdim ve ilk “flört”denilen “burjuva”hallerini “kız”olayını o zaman gördüm , biz daha önce kız akadaşlarımıza “bacı” dedik ve gerçekten “bacı “gibi görürdük ,psikoloji ‘ye girdim  Beyazıt’ ta hani eskiler kalmamış millet kendi halinde takılıyor , bizde 3-4 sene sonra üniversiteye girmişiz , yani yenilerin yanında abi durumunda ve acayip rahatız , a-politik kızlı erkekli grupları o zaman yaşadık ve Allahtan sonra esnaflık falan ayakları çıktık o ortamlardan , yani hayatı tanımada çok geç kaldık en az 10 -15 sene rotarlı yaşama gidik ,
—-nasıl yani ?
—-nasıl olacak ,normalde  20 li yaşlarda  normal  ciddi hayat başlar ,bizde bu çok erken ama siyasi anlamda erken fakat gerçek anlamda çok geç başladık , darbe falan olmasaydı ne olurdu o da çok konuşulması gereken bir konu yani, o siyasi ortam şehirlerde sürse idi bizler ne olurduk ,hayat ne olurdu ? genele yine dalmayayım ama olan bizim kuşağa oldu hayat geç başladık , eksik başladık ,kapalı başladık ,kapalı gidiyoruz .
—-açmaya yürek gerek
—-aşmaya yürek gerek
   özkan

genel18 Şub 2008 04:46 am

bu blogda sıradan yazılar yazılır…ciddiye almayın…

Blog da yazmadıklarım diye bir yazı yazdım ,sanki bloga yazmadığım çok ayrı şeyler varmış da yazmıyormuşum gibi,aslında var tabii ama oraya yazmayıpda başka yere yazdığım da şimdi yazdığım dışında bir yazı yok ,ve bu yazıda neler yazılacak o da belli bile değil ,blog yazmak konusu fazla da abartılmayacak bir konu ,yazması da izlenmesi de dengeli olmayan bir garip durum ,yalnız bunu ciddiye alanlarda yok değil ciddi ciddi ,böyle böyle yazmışsın ama böyle diye uyaranlar bile var ,şimdi ben işe yada olaylara sınıfsal ,sokaksal,aşırı gerçekçi ve genel bakarım,benim; beni daha az ezeni savunacak da halim yok ,ben un ufak olurken kafasını bile çevirmeyenlerin düzenini-sistemini fazlada savunmam , kendi iç ,sunni gündemlerini  mesele etmem, şimdikiler de fazla farklı değil ,bu işler “fil”lerin “otlak” mücadelesi; “gergedan”mı? ,”fil”mi diye de fazla yırtınmam hatta bu “öküz”ler bile beni fazla germiyor ,ne kadar geriyor ?” fil”ler daha zeki ve estetik ,”gergedan”lar da öyle ama bu “öküz”ler ,nasıl oldu da oldu ,bu “otlağı yönetme” işini aldı ? ,”otlak” artık “öküz”lere kaldı ,bu ilginç ,yoksa “fil”,”gergedan”,”öküz”,”çaka”l,”kurt”,”sırtlan” ,falan ,filan…
   Yazmanın yada varolmanın “tanınmak”la nasıl bir bağı var?;yani” fark” etmek ,fark edilmek,”farklı” olmak açıklayamadığım mesleler ,yazıyı şu anki gibi boşa yazmış olsam bunun ne “anlamı” var ?,”anlamı” ne ?,çok soru az cevap var ,”ben”im için böyle olanı değilde “başkası” içinde böylemi diye  merak etmek neden neden daha ilginç ?,neden,” başka” yada” başka”ları “ben”i yada” kendi”mizi daha az merak ederiz ?”başka”sı bize kendimizi af etmemizi mi sağlıyor ?” başkası “”başka” “ben”i nasıl kenara koyar?”başka” ilginç “ben”sıkıcı,”insan insanı insanda  bulur “diye bir laf var,bu laf “insan insanı kendinde bulur” mu  olmalı ?”başkası” “başkası”na daha mı açık “kendisi kendine” çokmu kapalı ,”başkası” bağlamında “başkaları” “memleket meseleleri” falan derken insan kendine ve “ben”liğine haksızlık mı yapıyor ? kendi iç sorunlarını yada “varoluşsal”lığını çözümlemek kenarda  dururken “dışarı”sı hep cazipmidir ?”dışarı”da “içeri”de olandan farklı olan ne?.
     

genel15 Şub 2008 04:40 am

— aman çok korktuk…

—-aman çok korktuk,bırakın bu işlei yahu ,bu millet kimden korkacağını bilir ve aslında kimseyi de iplemez ordan sallamakla olmuyor ,delikanlılık insanları sefaletle yönetmek değildir ,insan her anlamda özgür değilse ve bu insanlar seni destekleyip oraya getiriyorsa buna hiç güvenme ,bu tamamen adamın ev işi yapmaktan başka durumu olmayıp zorunlulukla evde kalan karısına güvenmesine benzer ,tamam belki bu kadın geçekten seni seviyordur ama sen içinden demezmisin ki bu kadın her anlamda özgür olsa sana aynı sevgiyi vercekmi ?  yada sen aynı delikanlılkla onunla eşit şartlarda yaşayabilecekmisin ? ,işte olay bu kardeşim bu insanlar sefil ve sana bir şey dememesi seni çok sevdiklerinden değil , ve o aslında senden de , güçlü olanlardan da korkmuyor onlar sadece bakıyorlar , izliyorlar . Öfke benim yapım mı diyorsun ? nerde diyorsun? ,kime diyorsun ? belki hedefi malum , rakibine diyorsun ama bu yapı ,bu tarz ,herkesi çemberin içine sokar ,hani evin babası bir çocuğa fırça atar ama o öfke herkese yansır…
—-bırak be üstad, bu öfke seni de çembere soktu herhalde , hani şey diyordun ,…”bloga yazmadıklarım” diye bir proje vardı
—-evet ,”bloga yazmadıklarım “diye bir proje var kafamda ,var da bu kaos beni çok zoluyor be ,bir türlü odaklanamıyorum ,ancak bu şekil idare eden yazılar yazıyorum ,yani o proje dolapta ..
—kapat , gidelim …
—…..
       özkan 

genel13 Şub 2008 08:38 am

— biz yapsak yapsak abazalar devrimi yaparız..

—–ne demeli yani ,şimdi bu memlekette ne demeli ? nette dolaşıyorum ,abazalardan başka ne var ?,bir kadın blogu açılınca hurra abazalar onlarca yorum ,bir bayan blog açmış aylardır yazı yok yine ilk sıralarda …
—–ne yani düzgün bir şey yokmu  ?
—–var ,varda mumla ararsan bulursun,
—–demek ki malzeme var,adam var
—- adam var yok demiyoruz ama ürkütmeyeceksin ,hemen uçarlar ,hemen  köşelerine çekilirler ,sonra araki bulasın yani bu memleketin malzemesi ile ne helva olur ,ne aşura olur ,ne de güzel bir kilim olur , bunlardan olsa olsa acı bir helva olur
—–bu gün yine gerginsin ..
—–ne olacaktık yani ,hava buz, iş yok,para yok ,çorba yok, burda kamuya açık yerde bu kadar da yazalım yani ,nasıl olsa abazalar bizi bulamaz, biz kenardan gideriz
—–hadi gidelim buralardan ,kapat şu blogu,hadi yaz da gidelim
—–ben ne yazacaktım ? ne yazdım ;beyaz çarşaf ,kara çarşaf,muhabeti  yapacaktım…
—–geç be abi ..
—- tamam da ,sen yine de iç don giymeden dışarı çıkma ,sonra bana ateş yakalım diye ağlarsın
—- ne o zincirsiz çıkma muhabeti gibi ,
—- onu bilemem, ben, dışarı çıkacakları bu şekilde uyarırım yoksa bana ne arabası olandan ,onlar açarlar arabanın kaloriferini o biçim ceket -gömlek dolaşırlar, hani alış veriş merkezleri varya orada dolaşanların bazıları paltosuz dolaşır ,ulan dersin bunlar buradamı yaşıyor ,aslında onlar arabalarını kapalı parka çekmiş mobilize vatandaşlardır ,bizim garibanlar beş kat elbise palto dolaşır ,yani ne bulursan giy ,iç donu eksik etme ,sonra titreme
—-tamam be hocam kapat artık
—-…..
       özkan

genel05 Şub 2008 07:26 am

- Var mısın yok musun Acun…?

—-ne o sende mi Acuncu oldun ?
— yok be kardeş,yazı malzemesi bile yapmam sadece , başlık attım deneme içn
—-ne denemesi ?
—-hit denemesi ?
—-nasıl yani ?
—-ne nasılı kardeş , bunda anlaşılmayacak bir şey yok ,müşteri çekiyoruz ,hani balıkçılar tezgaha köpek balığı koyar ya ,müşteri çeksin diye ,bende Acun’u koydum tezgaha bakalım ne olacak ?
— tilkilik..!
— kurtluk..
— geç be abi ,bizden ne tilki olur ne de kurt,biz yem olmayalım da
— olmayız olmayız ,ağızlarından geçsek midelerine otururuz ,sokaklar öyle kolay hamedilmez kusarlar,kusarlar ,ama ne kusarlar bilemem..
—-mesajı da koydun..!
—- …
—-    özkan

genel04 Şub 2008 03:52 am

çok sıkıcı bir blog oldun be …

—(-yazıya tekrar başlıyorum,yazdığımı aynen toprarlarmıyım bilmiyorum ,çünkü o altta yeni konulan “otamatik kaydet” tuşuna güvendik, yazı uçtu )
—–harbiden çok sıcı bir blog oldun be abi , ne o gizliden gizliden türban karştı yazılar,ne yani insanların köle olma hakkı yok mu ? kapanarak da özgür olma seçeneği yokmu ?belki milletin “alta kalma “fantazisi vardır , bundan hoşlaşıyordur, sana ne oluyor ,bazen de “solcular uzaylı mı ? “falan triplerine giriyorsun ,ne yani anladık eski sol bir yanın var ,gerçi bazen ilaçmı alıyorsun ne anlamadım şeker gibi oluyorsun bazen de zehir gibi saldırgan oluyorsun , çok sıkıcısın çoook ,gerçi sen sefil falan da görünmüyorsun ama yazıların sanki sefiller romanın Türkçe versiyonu ,ne yani elin ayağın da tutuyor ,buralarda bütün gün otur hindi gibi düşün ,arada bir anlamsız muhabetler yap , gitsene o eski arkadaşlarına  san o biçim yol açsınlar cillop gibi yazar ol ,reklam yaz falan ,al bi lap top buradan yine yaz ,bıkmadın mı milletin dükkanından bilgisayarla yazı yazmaktan ,bak sana diyim artık kıllanmaya başladılar , sana demiyorlar , canlan biraz canlan , o karizmatik sokak adamı pozlarını bırak ,sıkıcısın sıkıcı…
—–…!
—– ööyle  kalırsın işte ,ne oldu canını mı sıktım ? sen de milletin canını sıkıyorsun , bayıyorsun ,bak eskisi gibi de okunmuyorsun sana söyleyeyim, sen artık bekleme millet sokaklara iner falan diye ,millet alıştı bu fanteziye ,zevk bile almaya başladılar ,sen de rahatlarını bozma ,bul bi yol devam et
—– ulan Kamile ne o yanaşmışsın Özkan abinin yanına car car konuşuyorsun ,sana mı kaldı ,eleşiri olayı siii git  bakıyım ,
—– bırak be yaşar , sustum kaldım doğru yanlış ama gerçek bunlar ,”altta kalma fantazisi” iyi iş..
—-alta kalma abi …
—-kalmam…
—-kalma.
         Özkan

genel02 Şub 2008 08:48 am

beleşten özgürlük …

—-beleşten özgürlük ,ooh ne ala ,Cumhuriyeti bir avuç kadro kurdu ve ne ise yapıldı ,”özgürlükler ve demokrasi”  tepeden verildi
—-evet öyle oldu
—-öyle ise işte böyle ,yani mücedele etmeden,beleşe alınan daha doğrusu verilen “laiklik,özgürlük,demokrasi” şimdi bize borcunu öde ,beni hak et diyor
—- yoksa…?
—- yoksa , yoksa ,yok…
—  beleşe yok yani
—  yok öyle beleşe 1. mevki..
      özkan

genel01 Şub 2008 09:16 am

- - kaçıncı Cumhuriyetçisin…?

—  yusuf , yusuf oldular be , ne kadar da tırsarlarmış,    ne kadar da canları tatlıymış,hanimiş benim       liboşlarım,hanimiş benim bilmem kaçıncı Cumhuriyetçilerim, ne oldu ? rüyalarınıza Afganistan mı giriyor ?, bakıyorum da, şimdilerde  geçmişin delikanlı solcularını arar oldunuz ,o delikanlılar darağaçlarında ,işkencelerde ,mapuslarda ,sokaklarda kırılırken ,keyfiniz yerinde idi..ne oldu ? .
—  giderler be abi   Anıtkabir’e giderler şikayet ederler adamları da güldürürler beni de sinir ederler . Bu milleti iyice abalak yaptılar ,bunlar böyle olunca bu koca kafalar bile şaşırıyor,bunları biz bir şey sanıyorduk ,ne kadar da tabansızlarmış diyorlardır …
—  işte böyle olunca bu tırsaklar bile ,bu süreci daha da tırmandırıp efelenmeye başlıyorlar…
—  kardeşim savaş mı çıkacak ? çıksın , zorla mı olacak?   olsun , ak koyun kara koyun belli olsun , hadi bakalım devamını getirin , hadi bakalım ,üniversitelerden sokaklara taşın , ama sinsice değil delikanlı gibi açık açık ,kenardan kenardan  değil ,yolun ortasından yürüyün , bu topraklar o kadar da yumuşak değil ,sizin bastığınız topraklar yumuşacık olabilir ama biz taşlar,kayalar  üzerinde de yürümesini biliriz
—  öyle kolay değil ,tamam da abi, bu milletin delikanlı soldan az da olsa hayırla bahsetmesi    lazım , dargın ,kırgın ,soyut ama beyni sağlam insanlara en azından meczup gözüyle bakılmasın , o insanlar belki eksikti ,belki yanlış anlattı kendini ama kesin hain değildi , kesin satılmış değildi, kesin korkak değildi, kesin memleket sevdalısıydı…
—- bakalım abi bakalım koyunlar ortaya çıkıyor , yaklaşsınlar bakalım ak mı, kara mı ?
—ak mı kara mı …?
—kara mı ak mı…?
Özkan